Neen, het is geen nieuwe televisiereeks van Philippe Geubels. Noch minder de titel van een nieuwe bestseller van Nora Roberts. Wel is het de naam van een nieuwe campagne van Danone. Herontdek wat goed is, wil de focus leggen op meer gebalanceerd eten. Geen ongezonde tussendoortjes of veel te vet ontbijten. Gewoon, back to basics met groenten, fruit en gezonde snacks.
En neen hoor, niet iedere maaltijd hoeft er een te zijn met yoghurt als basis. Dat is niet de insteek van Danone. Ze willen volwassenen ( en kids ) opnieuw laten ontdekken wat gezond eten is. Met een drukke levensstijl en chaos in het huishouden ontbijten we vaak niet (juist), vallen we te snel de snoepkast aan en komen we niet aan een gezonde dosis groenten en fruit per dag.
Wist je trouwens dat we onze kids veel vaker moeten betrekken bij het bereiden van een maaltijd?Naast het feit dat ze zo leren hoe een evenwichtige maaltijd te voorzien, smullen ze vaak ook al duchtig mee. Ideaal mocht je moeilijke eters hebben. Geef hen gerust een reepje paprika, laat hen die wortel al even voorproeven (uiteraard niet het stuk dat mee in de kookpot zal belanden) of hou een wedstrijdje ‘zoveel moeilijk kerstomaatjes eten’. Wij testten het uit, en wat ons vooral opviel? Onze kids smulden naar hartelust wat ze anders ‘niet lusten’. En, een maaltijd bereiden werd easy peasy. Zonder gillende of ruziënde kinders. Ok, wel net iets meer afwas dan anders, maar dat lost onze afwasmachine wel op. En neen, dit is geen bijnaam voor manlief.
Wij engageerden ons voor een vier weken durende challenge. Maar het stopt niet na vier weken. Het is de bedoeling bewuster om te gaan met voeding. Je leert honger van ‘goesting’ te onderscheiden en leert te grijpen naar een gezonde snack. Ook leer je jouw winkelmandje te vullen met gezondere alternatieven. Tijdrovend? Absoluut niet. Een kwestie van gewoonte! Zeker en vast! Are you in?!
Commercial communication. Sponsored by Danone.